Εντυπωσιακά είναι τα οικονομικά στοιχεία της δημοφιλούς εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης Facebook για το δεύτερο τρίμηνο του 2017, καθώς, σύμφωνα με έκθεσή της, που δημοσιεύθηκε χθες, τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 44,8%, στα 9,32 δισ. δολ., ενώ η μετοχή της ενισχύθηκε κατά 4%. Μάλιστα, μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου την Τετάρτη, η τιμή της μετοχής σημείωσε άνοδο κατά 44% φέτος. H εταιρεία σημείωσε επίσης κέρδη ύψους 3,89 δισ δολ., αυξημένα κατά 71% σε σχέση με πέρυσι.
Ενδεικτικά, τα έσοδα που προκύπτουν από τη διαφήμιση μέσω κινητών τηλεφώνων αντιστοιχούν στο 87% του συνόλου των διαφημιστικών εσόδων του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Τα έσοδα από το σύνολο των διαφημίσεων της Facebook ανέρχονται στα 9,16 δισ. δολ. το τελευταίο τρίμηνο του έτους, σημειώνοντας αύξηση κατά 84% σε σχέση με πέρυσι. Μεγάλο μέρος των διαφημίσεων που παίρνει η εταιρεία εμφανίζεται στην αρχική σελίδα του προσωπικού λογαριασμού των χρηστών, στο λεγόμενο «News Feed», ενώ πολλές από αυτές τις προωθεί η εφαρμογή επεξεργασίας και κοινοποίησης φωτογραφιών Instagram, που έχει τουλάχιστον 700 εκατ. χρήστες παγκοσμίως. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία της έκθεσης, το Facebook έχει, κυριολεκτικά, μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των χρηστών, καθώς έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους περίπου 2 δισ. άτομα χρησιμοποιούν σε μηνιαία βάση τις υπηρεσίες του παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση κατά 17% σε σχέση με πέρυσι.
Ο δημιουργός του διάσημου μέσου, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δήλωσε σε σύσκεψη με διάφορους αναλυτές ότι «θέλω να δω την εταιρεία μας να κινείται λίγο ταχύτερα, ωστόσο είμαι πεπεισμένος ότι θα το κάνουμε αυτό σωστά το επόμενο διάστημα». Την εκτόξευση των εσόδων, λόγω της διαφήμισης μέσω κινητών τηλεφώνων, χαιρετίζει με δηλώσεις του στο Reuters και ο CFO της εταιρείας Ντέιβιντ Γουέχνερ, «στον χώρο των κινητών τηλεφώνων εξακολουθούμε να βλέπουμε μεγάλες ανόδους. Βλέπουμε ολοένα και περισσότερα χρήματα από διαφημίσεις να διατίθενται σε κινητά τηλέφωνα και πιστεύουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί». Η Λόρα Μάρτιν, αναλυτής της επενδυτικής Needham & Co, παραδέχθηκε ότι στη Facebook δεν έχει εντοπίσει κάποια αδυναμία, ενώ εκτιμά ότι η εταιρεία έχει το μονοπώλιο στη διαφήμιση που προβάλλεται στα κινητά τηλέφωνα. Σημειώνεται ότι η Facebook και η Alphabet ελέγχουν τουλάχιστον το 50% της παγκόσμιας ψηφιακής διαφημιστικής αγοράς, ενώ τα έσοδα της Facebook υπερέβησαν αυτό το τρίμηνο τα έσοδα που κατέγραψε η Alphabet, η οποία διαχειρίζεται τη Youtube και την Google. Ωστόσο, αρκετοί επενδυτές εκτιμούν ότι η εταιρεία πρέπει να βρει και άλλες πηγές εσόδων. Η ίδια η εταιρεία είχε προειδοποιήσει ότι ο αυξημένος όγκος διαφημίσεων που προβάλλεται στην αρχική σελίδα του Facebook («News Feed») θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη της εταιρείας.