Οι μαθητές αφήνουν μετεξεταστέους τους καθηγητές τους

Μόνο λίγοι καθηγητές είναι έτοιμοι για τις νέες διδακτικές προκλήσεις θεωρεί το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (φωτογραφία αρχείου). Αυτό είναι το «προφίλ» των εκπαιδευτικών όπως το σκιαγραφούν και θα το ήθελαν οι μαθητές του 9ου Γυμνασίου Καλλιθέας, σε έρευνα που διενήργησαν οι καθηγητές τους Νίκος Aναστασάτος, Ουρανία Γράψα, Ευαγγελία Ζαβέα, Λίνα Κεχαγιά, Αννα Ντόκου και Αννα-Μαρία Σιδηροπούλου.
Μάλιστα, οι μαθητές, στην ανοιχτή ερώτηση «τι θα ήθελαν από τους καθηγητές τους», σε ποσοστό 42% δήλωσαν ότι θέλουν περισσότερη συζήτηση στην τάξη και καλύτερη συμπεριφορά, το 17% λιγότερη ύλη και το 14% να γίνεται πιο ενδιαφέρον το μάθημα.
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές θεωρούν ότι μόνο λίγοι καθηγητές είναι έτοιμοι για τις «νέες διδακτικές προκλήσεις». Η πλειοψηφία δηλώνει ότι οι συζητήσεις στην τάξη καλύπτουν και θέματα «εκτός του στενού πλαισίου του μαθήματος» και ότι η «αξιολόγησή τους» δεν είναι αντικειμενική. Πάνω από τους μισούς μαθητές θεωρούν ότι οι καθηγητές τους είναι «μεροληπτικοί» απέναντί τους και ως κύριες αιτίες για τη μεροληπτική συμπεριφορά θεωρούν τη «συμπεριφορά τους» (ζωηροί μαθητές) και τις «επιδόσεις τους» στα μαθήματα (καλοί - κακοί μαθητές). Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές θεωρούν ότι οι καθηγητές «σέβονται την προσωπικότητά τους».
Γενικά συμπεράσματα -Πώς απάντησαν οι ερωτώμενοι
6 στους 10 μαθητές δήλωσαν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τον τρόπο που γίνεται το μάθημα και γι’ αυτό προτείνουν για τη βελτίωση της κατάστασης περισσότερη συζήτηση, λιγότερη ύλη και στις ίδιες περίπου αναλογίες τη χρήση νέων τεχνολογιών, ομαδικές εργασίες και εκπαιδευτικές επισκέψεις.
7 στους 10 μαθητές δηλώνουν ότι πάνε φροντιστήριο. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται οι ξένες γλώσσες και τα ιδιαίτερα φροντιστήρια. Ως αιτίες για την παρακολούθηση φροντιστηρίων δηλώνουν την επιθυμία για καλύτερες επιδόσεις, τη δυσκολία των μαθημάτων και τα κακογραμμένα βιβλία.
6 στους 10 μαθητές θεωρούν ότι οι καθηγητές είναι μεροληπτικοί απέναντί τους και ως κύρια αιτία της μεροληπτικής συμπεριφοράς των καθηγητών οι μαθητές θεωρούν τη γενικότερη συμπεριφορά τους, τις επιδόσεις τους στα μαθήματα, την ελευθερία της γνώμης, την εξωτερική τους εμφάνιση και την εθνικότητά τους. 4 στους 10 θεωρούν ότι οι καθηγητές σέβονται τα μαθητικά τους συμβούλια, 3 στους 10 έχουν αντίθετη άποψη και 3 στους 10 δεν εκφράζουν γνώμη. 3 στους 10 μαθητές πιστεύουν ότι πολλοί καθηγητές βλέπουν τη δουλειά τους ως λειτούργημα.
Σχέση καθηγητών-μαθητών -Σειρά προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς
Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί που τη διενήργησαν έκαναν μια σειρά προτάσεων προκειμένου να βελτιωθεί τόσο η σχέση καθηγητών - μαθητών όσο και η γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία προς όφελος κυρίως των παιδιών.
Μεταξύ άλλων προτείνουν:
1 Επιμόρφωση ατομική των εκπαιδευτικών ή σε επίπεδο σχολικής μονάδας με τη βοήθεια συμβούλων με αντίστοιχες γνώσεις σε ζητήματα διδακτικής.
2 Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδακτικής στην τάξη.
3 Η συζήτηση στην τάξη και μη προσκόλληση στον τύπο και στην ολοκλήρωση της «ύλης». Οι ψυχές των μαθητών έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από τους ρηματικούς τύπους και τις εξισώσεις.
4 Περισσότερο κατανοητά κείμενα στο μάθημα των «Αρχαίων από πρωτότυπο».
5 Καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών - καθηγητών.
6 Να μην υπάρχουν διακρίσεις στους μαθητές από τους καθηγητές με βάση τη βαθμολογία ή τον βαθμό «ζωηρότητας» των παιδιών. Οι μαθητές το εισπράττουν πολύ αρνητικά.

Post a Comment

أحدث أقدم