Προβλήματα στην περαίωση εκκρεμών υποθέσεων

Στον «αέρα» κινδυνεύει να τιναχθεί και η περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, όχι μόνο γιατί τα σημαντικά λάθη που εντοπίζονται στα εκκαθαριστικά σημειώματα καθυστερούν την καταβολή του πρόσθετου φόρου, αλλά κυρίως γιατί δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα παρακολούθησης της ρύθμισης μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.
Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, η οποία έχει επιφορτιστεί με την αποστολή των σημειωμάτων της περαίωσης, δεν είναι ακόμη σε θέση να ενημερώσει τις εφορίες για τον αριθμό των εκκαθαριστικών που αποστέλλει και κυρίως για τους υπόχρεους της αρμοδιότητάς τους, τους οποίους καλεί να «κλείσουν» τις εκκρεμότητες του παρελθόντος.
Αποτέλεσμα είναι αφενός οι ΔΟΥ να μην έχουν πλήρη εικόνα της πορείας της περαίωσης, αφετέρου δε να μην είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν τους φορολογούμενους οι οποίοι επιθυμούν να περαιώσουν τις εκκρεμότητές τους είτε γιατί έχει «χαθεί» το εκκαθαριστικό τους, είτε δεν το έχουν λάβει και επιθυμούν να ενταχθούν άμεσα στη ρύθμιση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αποδοχή των σημειωμάτων της περαίωσης θα πρέπει να γίνει από τους υπόχρεους το αργότερο, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, μέχρι και τις 18 Νοεμβρίου προκαταβάλλοντας το 20% και εξοφλώντας το υπόλοιπο ποσό ακόμη και σε 24 δόσεις.
Από την άλλη πλευρά έως και τις 15 Νοεμβρίου έχουν προθεσμία οι υπόχρεοι που θέλουν να περαιώσουν εκκρεμείς ελεγμένες υποθέσεις τους, για να υποβάλουν σχετική αίτηση στην αρμόδια αρχή που εξέδωσε την εκκρεμή καταλογιστική πράξη.
Η επίλυση της διαφοράς, όσον αφορά στις εκκρεμείς καταλογιστικές πράξεις για τις οποίες ενδιαφέρεται ο επιτηδευματίας, πραγματοποιείται με διοικητικό ή δικαστικό συμβιβασμό το αργότερο μέχρι και τις 25 Νοεμβρίου, ενώ η προθεσμία αποδοχής του τροποποιημένου από τη ΔΟΥ εκκαθαριστικού ειδικά για προσωρινά φύλλα ελέγχου, εκκρεμείς προσωρινές καταλογιστικές πράξεις ή εκκρεμή πρόστιμα, εκπνέει στις 10 Δεκεμβρίου.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι υπόχρεοι εντοπίσουν λάθη στο εκκαθαριστικό τους θα πρέπει να προσέλθουν άμεσα στην αρμόδια ΔΟΥ, προκειμένου να γίνει επί τόπου διόρθωσή του, βάσει του υφιστάμενου φακέλου της υπόθεσης. Με βάση εξάλλου το σχεδιασμό που υπάρχει από χθες θα πρέπει να έχουν αρχίσει να λειτουργούν σε όλες τις ΔΟΥ τα ειδικά συνεργεία που έχουν συγκροτηθεί για τη διόρθωση των λαθών

Post a Comment

أحدث أقدم