Μετά το «κραχ» στην αγορά αυτοκινήτου η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη για αλλαγές
Στο προσκήνιο έρχεται η μείωση των φόρων στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, με την κυβέρνηση να αναζητάει τρόπους για να ανεβάσει ταχύτητες ο κλάδος, προκειμένου να μην οδηγηθεί στην πλήρη καταστροφή αλλά και για να αυξήσει τα δημόσια έσοδα.
Στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχουν σκέψεις για μείωση του τέλους ταξινόμησης και αύξηση του ορίου της εργοστασιακής αξίας πάνω από το οποίο μπαίνει ο φόρος πολυτελείας, με στόχο τη μείωση των τιμών για τα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα δηλαδή που επιλέγουν οι περισσότεροι Έλληνες.
Το «παράθυρο» για τη μείωση των φόρων στα Ι.Χ., σύμφωνα με το Έθνος, άνοιξε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης, ο οποίος σε δηλώσεις του ανέφερε ότι «η όποια κίνηση αποφασιστεί θα έχει σκοπό να ελαφρύνει το κόστος πώλησης όχι των αυτοκινήτων υπερβάλλουσας πολυτέλειας αλλά των αυτοκινήτων ενός μεσαίου επιπέδου».
Μειώσεις σε τέλη και τιμές
Το οικονομικό επιτελείο, βλέποντας τη σημαντική υστέρηση εσόδων που έχει από τον κλάδο αυτοκινήτου, φαίνεται να πείθεται από το βασικό επιχείρημα των εκπροσώπων της αγοράς που υποστηρίζουν ότι η αύξηση της φορολογίας στην αγορά αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, μειώνει αντί να αυξάνει τα κρατικά έσοδα.
Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2008 ο μέσος όρος εσόδων του κράτους ανά αυτοκίνητο ήταν 5.751 ευρώ, τώρα είναι μόλις 4.462 ευρώ, μείωση δηλαδή κατά 22,5%. Πριν από την αύξηση του ΦΠΑ και την επιβολή φόρου πολυτελείας, η φορολογία στην αγορά αυτοκινήτου κυμαινόταν, αναλόγως του κυβισμού, από 24% έως 69%. Σήμερα ξεκινάει από 28% και φτάνει το 122,2%, ενώ στις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις (από 901-1.800 κ.ε.) η αγορά αυτοκινήτου επιβαρύνεται με φόρους 35% έως 89,9%.
Στο προσκήνιο έρχεται η μείωση των φόρων στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, με την κυβέρνηση να αναζητάει τρόπους για να ανεβάσει ταχύτητες ο κλάδος, προκειμένου να μην οδηγηθεί στην πλήρη καταστροφή αλλά και για να αυξήσει τα δημόσια έσοδα.
Στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχουν σκέψεις για μείωση του τέλους ταξινόμησης και αύξηση του ορίου της εργοστασιακής αξίας πάνω από το οποίο μπαίνει ο φόρος πολυτελείας, με στόχο τη μείωση των τιμών για τα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα δηλαδή που επιλέγουν οι περισσότεροι Έλληνες.
Το «παράθυρο» για τη μείωση των φόρων στα Ι.Χ., σύμφωνα με το Έθνος, άνοιξε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης, ο οποίος σε δηλώσεις του ανέφερε ότι «η όποια κίνηση αποφασιστεί θα έχει σκοπό να ελαφρύνει το κόστος πώλησης όχι των αυτοκινήτων υπερβάλλουσας πολυτέλειας αλλά των αυτοκινήτων ενός μεσαίου επιπέδου».
Μειώσεις σε τέλη και τιμές
Το οικονομικό επιτελείο, βλέποντας τη σημαντική υστέρηση εσόδων που έχει από τον κλάδο αυτοκινήτου, φαίνεται να πείθεται από το βασικό επιχείρημα των εκπροσώπων της αγοράς που υποστηρίζουν ότι η αύξηση της φορολογίας στην αγορά αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, μειώνει αντί να αυξάνει τα κρατικά έσοδα.
Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2008 ο μέσος όρος εσόδων του κράτους ανά αυτοκίνητο ήταν 5.751 ευρώ, τώρα είναι μόλις 4.462 ευρώ, μείωση δηλαδή κατά 22,5%. Πριν από την αύξηση του ΦΠΑ και την επιβολή φόρου πολυτελείας, η φορολογία στην αγορά αυτοκινήτου κυμαινόταν, αναλόγως του κυβισμού, από 24% έως 69%. Σήμερα ξεκινάει από 28% και φτάνει το 122,2%, ενώ στις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις (από 901-1.800 κ.ε.) η αγορά αυτοκινήτου επιβαρύνεται με φόρους 35% έως 89,9%.