Η κυβέρνηση νομιμοποιεί τον εκβιασμό των Λάτση και Βαρδινογιάννη που ελέγχουν τα δυο διυλιστήρια της χώρας και επιλέγει να αυξήσει και πάλι τις τιμές στις βενζίνες σε βάρος των πολιτών.
Σε νέα κλιμάκωση του αποπροσανατολισμού των πολιτών προχωράει η κυβέρνηση με τις τιμές των υγρών καυσίμων, που από κοινού, τώρα, με τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων προχωρούν σε αύξηση του περιβόητου πλαφόν που αποφασίστηκε μόλις προχτές για να προστατευθούν δήθεν οι καταναλωτές πολίτες.
Η άρνηση της κυβέρνησης να επιβάλει πλαφόν στις τιμές των διυλιστηρίων, αλλά να ορίσει ανώτατες τιμές μόνο στις λιανικές τιμές πώλησης των καυσίμων, στην πραγματικότητα λειτούργησε ως «πράσινο φως» για τις εταιρείες διύλισης, οι οποίες, όπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων, αύξησαν μέσα σε μία μέρα τις τιμές τους τουλάχιστον κατά 5 λεπτά το λίτρο. Προμήθευσαν, δηλαδή, πολλά πρατήρια με χονδρικές τιμές υψηλότερες και από το πλαφόν των 1,473 ευρώ το λίτρο.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες. Εχοντας η ίδια αυξήσει τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα και τον ΦΠΑ δύο φορές μέσα στο χρόνο και έχοντας εκχωρήσει πλήρη ασυδοσία στα μονοπώλια του κλάδου να λυμαίνονται τα λαϊκά εισοδήματα, με τις αποφάσεις που παίρνει από τη Δευτέρα βάζει ακόμα μεγαλύτερη φωτιά στις τιμές των καυσίμων.
Το πρόσχημα που προβάλλει η κυβέρνηση, για την αύξηση της τιμής του «πλαφόν», μία μέρα μετά την ανακοίνωσή του, είναι οι ..διεθνείς τιμές! Πρόκειται για ένα έωλο επιχείρημα που θυμούνται οι κυβερνώντες κάθε φορά που θέλουν να δικαιολογήσουν τις υψηλές τιμές. Οτι, δηλαδή, όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές είναι «λογικό» και «αναμενόμενο» να αυξάνονται και οι λιανικές τιμές. Το αντίθετο, όμως, ισχυρίζονται όταν έρχονται αντιμέτωποι με το ερώτημα γιατί εφόσον μειώνονται οι διεθνείς τιμές δε μειώνονται και οι τιμές στην εγχώρια αγορά. Τότε, υποστηρίζουν ότι η διαμόρφωση των τιμών στην αγορά δε συνδέεται με την εξέλιξη των διεθνών τιμών!
Οπως κατήγγειλαν χτες οι βενζινοπώλες, τη Δευτέρα, πρώτη μέρα επιβολής του πλαφόν, οι εταιρείες πωλούσαν την αμόλυβδη βενζίνη με χονδρική τιμή μέχρι και 1,656 ευρώ το λίτρο. Χτες, σημειώνουν, περισσότεροι από 300 πρατηριούχοι κράτησαν κλειστά τα πρατήρια επειδή δεν μπορούσαν με βάση τις χονδρικές τιμές να κρατήσουν τη λιανική τιμή στα επίπεδα του πλαφόν.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), που εκπροσωπεί χίλια πρατήρια από έξι ενώσεις βενζινοπωλών, ανέφεραν ότι εξαιτίας των αλλεπάλληλων ανατιμήσεων στα καύσιμα έχει μειωθεί η ζήτηση σε πρατήρια της βόρειας Ελλάδας μέχρι και 90% καθώς, όπως λένε, πολλοί οδηγοί ταξιδεύουν μέχρι τη Βουλγαρία προκειμένου να προμηθευτούν καύσιμα 50 λεπτά φθηνότερα.
Σε νέα κλιμάκωση του αποπροσανατολισμού των πολιτών προχωράει η κυβέρνηση με τις τιμές των υγρών καυσίμων, που από κοινού, τώρα, με τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων προχωρούν σε αύξηση του περιβόητου πλαφόν που αποφασίστηκε μόλις προχτές για να προστατευθούν δήθεν οι καταναλωτές πολίτες.
Η άρνηση της κυβέρνησης να επιβάλει πλαφόν στις τιμές των διυλιστηρίων, αλλά να ορίσει ανώτατες τιμές μόνο στις λιανικές τιμές πώλησης των καυσίμων, στην πραγματικότητα λειτούργησε ως «πράσινο φως» για τις εταιρείες διύλισης, οι οποίες, όπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων, αύξησαν μέσα σε μία μέρα τις τιμές τους τουλάχιστον κατά 5 λεπτά το λίτρο. Προμήθευσαν, δηλαδή, πολλά πρατήρια με χονδρικές τιμές υψηλότερες και από το πλαφόν των 1,473 ευρώ το λίτρο.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες. Εχοντας η ίδια αυξήσει τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα και τον ΦΠΑ δύο φορές μέσα στο χρόνο και έχοντας εκχωρήσει πλήρη ασυδοσία στα μονοπώλια του κλάδου να λυμαίνονται τα λαϊκά εισοδήματα, με τις αποφάσεις που παίρνει από τη Δευτέρα βάζει ακόμα μεγαλύτερη φωτιά στις τιμές των καυσίμων.
Το πρόσχημα που προβάλλει η κυβέρνηση, για την αύξηση της τιμής του «πλαφόν», μία μέρα μετά την ανακοίνωσή του, είναι οι ..διεθνείς τιμές! Πρόκειται για ένα έωλο επιχείρημα που θυμούνται οι κυβερνώντες κάθε φορά που θέλουν να δικαιολογήσουν τις υψηλές τιμές. Οτι, δηλαδή, όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές είναι «λογικό» και «αναμενόμενο» να αυξάνονται και οι λιανικές τιμές. Το αντίθετο, όμως, ισχυρίζονται όταν έρχονται αντιμέτωποι με το ερώτημα γιατί εφόσον μειώνονται οι διεθνείς τιμές δε μειώνονται και οι τιμές στην εγχώρια αγορά. Τότε, υποστηρίζουν ότι η διαμόρφωση των τιμών στην αγορά δε συνδέεται με την εξέλιξη των διεθνών τιμών!
Οπως κατήγγειλαν χτες οι βενζινοπώλες, τη Δευτέρα, πρώτη μέρα επιβολής του πλαφόν, οι εταιρείες πωλούσαν την αμόλυβδη βενζίνη με χονδρική τιμή μέχρι και 1,656 ευρώ το λίτρο. Χτες, σημειώνουν, περισσότεροι από 300 πρατηριούχοι κράτησαν κλειστά τα πρατήρια επειδή δεν μπορούσαν με βάση τις χονδρικές τιμές να κρατήσουν τη λιανική τιμή στα επίπεδα του πλαφόν.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), που εκπροσωπεί χίλια πρατήρια από έξι ενώσεις βενζινοπωλών, ανέφεραν ότι εξαιτίας των αλλεπάλληλων ανατιμήσεων στα καύσιμα έχει μειωθεί η ζήτηση σε πρατήρια της βόρειας Ελλάδας μέχρι και 90% καθώς, όπως λένε, πολλοί οδηγοί ταξιδεύουν μέχρι τη Βουλγαρία προκειμένου να προμηθευτούν καύσιμα 50 λεπτά φθηνότερα.