Η Αεροπορία Στρατού και ολόκληρη η χώρα (τουλάχιστον όσοι καταλαβαίνουν) θρηνούν την απώλεια δύο εμπειρότατων στελεχών μετά την πτώση του μαχητικού ελικοπτέρου Απάτσι, κατά την διάρκεια ελέγχων ρουτίνας.
Δύο αξιωματικοί με πολλές ώρες πτήσης σε εναέρια μέσα της Α.Σ. μιλούν στην newstrap.gr ....
Και οι δυο είναι συντετριμμένοι...Παρ΄ ότι όπως λένε, όλοι οι χειριστές ,γνωρίζουν από την πρώτη μέρα της επιλογής τους, πώς το πιο απίθανο είναι να έχουν έναν ¨φυσιολογικό» θάνατο ,κάθε φορά που κάποιος χάνεται τίποτε δεν μπορεί να διώξει την θλίψη και τον πόνο....
Τα λόγια τους είναι χαρακτηριστικά:
-Δυο ακόμη δικοί μας χάθηκαν...Αυτή άλλωστε είναι και η αποστολή μας. Να χαθούμε όταν το ζητήσουν οι περιστάσεις...Για την πατρίδα για τον εαυτό μας για τα παιδιά μας..... ¨Όμως αυτή τη φορά πέρα από τον πόνο υπάρχει και το γαμώτο....Άδικα πήγαν.. Να χανόντουσαν στην διάρκεια αποστολής ,να πούμε μακάρι να φύγουμε όλοι έτσι....
Μιλά ο ένας και ο άλλος συμφωνεί... Κομπάζει λίγο, αλλά βρίσκει το κουράγιο να συνεχίσει:
-Ξέρεις δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να αρχίσουμε να κατηγορούμε...Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να φερθούμε όπως συνήθως κάνουμε όλοι οι Έλληνες που βρίσκουμε αμέσως αποδιοπομπαίο τράγο. Τελικά, δεν έχει σημασία, γιατί τίποτε και κανείς δεν μπορεί να ξαναφέρει πίσω τους συμμαχητές μας...
-Όμως, συνεχίζει, ο άλλος μ΄ ένα κόμπο στο λαιμό, η αποκόλληση πτερυγίου μετά από εργασίες κανονικής και προγραμματισμένης συντήρησης δείχνει πώς δεν μπορεί παρά να υπάρχει ανθρώπινο λάθος. Και μάλιστα από ανθρώπους που κατά την ομολογία ακόμη και των μηχανικών της κατασκευάστριας εταιρίας θεωρούνται από τους κορυφαίους στον κόσμο....Και είμαι βέβαιος πώς και αυτοί, τώρα, περνάνε ένα δράμα....Κρίμα για όλους μας, άλλά πρέπει να βρούμε το κουράγιο να συνεχίσουμε όλοι μαζί...
Το ρεπορτάζ για το ατύχημα
Τραγικό και συνάμα περίεργο, θανατηφόρο ατύχημα ελικοπτέρου ΑΗ-64DHA Apache της Αεροπορίας Στρατού του 2ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων είχαμε στις 11.49 χθες το πρωί στην περιοχή της Πάχης Μεγάρων.
Πηγές του ΓΕΣ αναφέρουν ότι το ελικόπτερο, τύπου AH-64DHA, συνετρίβη στη διάρκεια αιώρησης κατά την εκτέλεση ελέγχων. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ελικόπτερο δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα στο στροφείο του, αλλά προερχόταν από τακτική επιθεώρηση και συντήρηση μετά από 125 ώρες πτήσης.
Ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι το ελικόπτερο έπεσε κάθετα "σαν μολύβι", κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να είχαμε black-out, αφού τα συστήματα του ελικοπτέρου επιτρέπουν αιώρηση ανάγκης (αυτοπεριστροφή) και αναγκαστική προσγείωση, ακόμα και αν κτυπηθούν από πυρά τα πτερύγια του. Άλλη πηγή από το 2ο ΤΕΑΣ, αναφέρει ότι το ελικόπτερο έπεσε "με το ρύγχος". Θεωρούμε ότι αυτή είναι και η επικρατέστερη εκδοχή, λόγω του γεγονότος ότι μας το επιβεβαιώνουν περισσότεροι από τρεις αξιωματικοί αυτόπτες μάρτυρες του 2ου ΤΕΑΣ.
Αν και το ύψος φέρεται να ήταν μικρό (περί τα 30 μέτρα επάνω από το έδαφος) στο ελικόπτερο ξέσπασε πυρκαγιά.
Το ατύχημα είναι εξαιρετικά σπάνιο και δεν έχει καμία σχέση με το ατύχημα που είχε ελικόπτερο του ίδιου τύπου (έκδοσης "Α+") το Νοέμβριο του 2008, το οποίο πραγματοποιούσε επικίνδυνη άσκηση μέσα σε στενή χαράδρα. Επίσης είναι περίεργο πως ξέσπασε φωτιά και απανθράκωσε το πλήρωμα δεδομένου ότι στα Apache, υπάρχουν ειδικά συστήματα απορρόφησης κραδασμών από την πτώση, αλλά και αποφυγής εκδήλωσης πυρκαγιάς.
Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα ατύχημα αναφέρουν ότι ή είχαμε αποκόλληση πτερυγίων στροφείου από μόνα τους ή είχαμε έκρηξη μηχανής που κτύπησε το στροφείο.
Σίγουρα το ελικόπτερο έπεσε λόγω αποκόλλησης πτερυγίου ή πτερυγίων. Χαρακτηριστικό είναι ότι ένα από τα πτερύγια εκτοξεύθηκε στον ... γειτονικό διάδρομο απο-προσγείωσης των μικρών πολιτικών αεροσκαφών και από καθαρή τύχη δεν είχαμε και δεύτερο ατύχημα
Τα ελικόπτερα της έκδοσης DHA (12 μονάδες) παραλήφθηκαν μετά από τρία χρόνια καθυστέρηση τον περασμένο Απρίλιο λόγω προβλημάτων στη αρχική σύμβαση και θεωρούνται τα πλέον προηγμένα επιθετικά ελικόπτερα της Ευρώπης.
Τραγική ειρωνεία: Ο ένας από τους δύο νεκρούς πιλότους ήταν κουμπάρος, ενός εκ των δύο πιλότων που σκοτώθηκαν στο ατύχημα του Νοεμβρίου του 2008 στην Εύβοια... Σε δήλωση που αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα προέβη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλος για το ατύχημα, ενώ προαναγγέλλει την εμπλοκή του Στρατοδικείου στην διερεύνηση:
«Εκφράζω τη βαθιά μου οδύνη για τον τραγικό θάνατο δύο επίλεκτων στελεχών της Αεροπορίας Στρατού που χάθηκαν κατά την άσκηση του καθήκοντός τους στο σημερινό μείζον αεροπορικό ατύχημα του ελικοπτέρου Apache.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις και μαζί τους ο ελληνικός λαός θρηνούν την απώλεια δύο νέων ανθρώπων. Το μυαλό μας στρέφεται στις οικογένειές τους. Η στοργή και η μέριμνα της Πολιτείας θα είναι πλήρης αλλά αυτό δεν μειώνει δυστυχώς το μέγεθος της απώλειάς τους.
Έχει ήδη διαταχθεί η διενέργεια προανάκρισης από τον Εισαγγελέα του Στρατοδικείου και έχει κινηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία διερεύνησης των αιτίων του συμβάντος. Η έρευνα θα εισέλθει στο μέγιστο δυνατό βάθος και θα επεκταθεί σε όλες τις πτυχές. Παράλληλα έχουν διαταχθεί όλα τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας των αεροπορικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων».
Δύο αξιωματικοί με πολλές ώρες πτήσης σε εναέρια μέσα της Α.Σ. μιλούν στην newstrap.gr ....
Και οι δυο είναι συντετριμμένοι...Παρ΄ ότι όπως λένε, όλοι οι χειριστές ,γνωρίζουν από την πρώτη μέρα της επιλογής τους, πώς το πιο απίθανο είναι να έχουν έναν ¨φυσιολογικό» θάνατο ,κάθε φορά που κάποιος χάνεται τίποτε δεν μπορεί να διώξει την θλίψη και τον πόνο....
Τα λόγια τους είναι χαρακτηριστικά:
-Δυο ακόμη δικοί μας χάθηκαν...Αυτή άλλωστε είναι και η αποστολή μας. Να χαθούμε όταν το ζητήσουν οι περιστάσεις...Για την πατρίδα για τον εαυτό μας για τα παιδιά μας..... ¨Όμως αυτή τη φορά πέρα από τον πόνο υπάρχει και το γαμώτο....Άδικα πήγαν.. Να χανόντουσαν στην διάρκεια αποστολής ,να πούμε μακάρι να φύγουμε όλοι έτσι....
Μιλά ο ένας και ο άλλος συμφωνεί... Κομπάζει λίγο, αλλά βρίσκει το κουράγιο να συνεχίσει:
-Ξέρεις δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να αρχίσουμε να κατηγορούμε...Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να φερθούμε όπως συνήθως κάνουμε όλοι οι Έλληνες που βρίσκουμε αμέσως αποδιοπομπαίο τράγο. Τελικά, δεν έχει σημασία, γιατί τίποτε και κανείς δεν μπορεί να ξαναφέρει πίσω τους συμμαχητές μας...
-Όμως, συνεχίζει, ο άλλος μ΄ ένα κόμπο στο λαιμό, η αποκόλληση πτερυγίου μετά από εργασίες κανονικής και προγραμματισμένης συντήρησης δείχνει πώς δεν μπορεί παρά να υπάρχει ανθρώπινο λάθος. Και μάλιστα από ανθρώπους που κατά την ομολογία ακόμη και των μηχανικών της κατασκευάστριας εταιρίας θεωρούνται από τους κορυφαίους στον κόσμο....Και είμαι βέβαιος πώς και αυτοί, τώρα, περνάνε ένα δράμα....Κρίμα για όλους μας, άλλά πρέπει να βρούμε το κουράγιο να συνεχίσουμε όλοι μαζί...
Το ρεπορτάζ για το ατύχημα
Τραγικό και συνάμα περίεργο, θανατηφόρο ατύχημα ελικοπτέρου ΑΗ-64DHA Apache της Αεροπορίας Στρατού του 2ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων είχαμε στις 11.49 χθες το πρωί στην περιοχή της Πάχης Μεγάρων.
Πηγές του ΓΕΣ αναφέρουν ότι το ελικόπτερο, τύπου AH-64DHA, συνετρίβη στη διάρκεια αιώρησης κατά την εκτέλεση ελέγχων. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ελικόπτερο δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα στο στροφείο του, αλλά προερχόταν από τακτική επιθεώρηση και συντήρηση μετά από 125 ώρες πτήσης.
Ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι το ελικόπτερο έπεσε κάθετα "σαν μολύβι", κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να είχαμε black-out, αφού τα συστήματα του ελικοπτέρου επιτρέπουν αιώρηση ανάγκης (αυτοπεριστροφή) και αναγκαστική προσγείωση, ακόμα και αν κτυπηθούν από πυρά τα πτερύγια του. Άλλη πηγή από το 2ο ΤΕΑΣ, αναφέρει ότι το ελικόπτερο έπεσε "με το ρύγχος". Θεωρούμε ότι αυτή είναι και η επικρατέστερη εκδοχή, λόγω του γεγονότος ότι μας το επιβεβαιώνουν περισσότεροι από τρεις αξιωματικοί αυτόπτες μάρτυρες του 2ου ΤΕΑΣ.
Αν και το ύψος φέρεται να ήταν μικρό (περί τα 30 μέτρα επάνω από το έδαφος) στο ελικόπτερο ξέσπασε πυρκαγιά.
Το ατύχημα είναι εξαιρετικά σπάνιο και δεν έχει καμία σχέση με το ατύχημα που είχε ελικόπτερο του ίδιου τύπου (έκδοσης "Α+") το Νοέμβριο του 2008, το οποίο πραγματοποιούσε επικίνδυνη άσκηση μέσα σε στενή χαράδρα. Επίσης είναι περίεργο πως ξέσπασε φωτιά και απανθράκωσε το πλήρωμα δεδομένου ότι στα Apache, υπάρχουν ειδικά συστήματα απορρόφησης κραδασμών από την πτώση, αλλά και αποφυγής εκδήλωσης πυρκαγιάς.
Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα ατύχημα αναφέρουν ότι ή είχαμε αποκόλληση πτερυγίων στροφείου από μόνα τους ή είχαμε έκρηξη μηχανής που κτύπησε το στροφείο.
Σίγουρα το ελικόπτερο έπεσε λόγω αποκόλλησης πτερυγίου ή πτερυγίων. Χαρακτηριστικό είναι ότι ένα από τα πτερύγια εκτοξεύθηκε στον ... γειτονικό διάδρομο απο-προσγείωσης των μικρών πολιτικών αεροσκαφών και από καθαρή τύχη δεν είχαμε και δεύτερο ατύχημα
Τα ελικόπτερα της έκδοσης DHA (12 μονάδες) παραλήφθηκαν μετά από τρία χρόνια καθυστέρηση τον περασμένο Απρίλιο λόγω προβλημάτων στη αρχική σύμβαση και θεωρούνται τα πλέον προηγμένα επιθετικά ελικόπτερα της Ευρώπης.
Τραγική ειρωνεία: Ο ένας από τους δύο νεκρούς πιλότους ήταν κουμπάρος, ενός εκ των δύο πιλότων που σκοτώθηκαν στο ατύχημα του Νοεμβρίου του 2008 στην Εύβοια... Σε δήλωση που αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα προέβη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλος για το ατύχημα, ενώ προαναγγέλλει την εμπλοκή του Στρατοδικείου στην διερεύνηση:
«Εκφράζω τη βαθιά μου οδύνη για τον τραγικό θάνατο δύο επίλεκτων στελεχών της Αεροπορίας Στρατού που χάθηκαν κατά την άσκηση του καθήκοντός τους στο σημερινό μείζον αεροπορικό ατύχημα του ελικοπτέρου Apache.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις και μαζί τους ο ελληνικός λαός θρηνούν την απώλεια δύο νέων ανθρώπων. Το μυαλό μας στρέφεται στις οικογένειές τους. Η στοργή και η μέριμνα της Πολιτείας θα είναι πλήρης αλλά αυτό δεν μειώνει δυστυχώς το μέγεθος της απώλειάς τους.
Έχει ήδη διαταχθεί η διενέργεια προανάκρισης από τον Εισαγγελέα του Στρατοδικείου και έχει κινηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία διερεύνησης των αιτίων του συμβάντος. Η έρευνα θα εισέλθει στο μέγιστο δυνατό βάθος και θα επεκταθεί σε όλες τις πτυχές. Παράλληλα έχουν διαταχθεί όλα τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας των αεροπορικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων».