ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΤΥΠΟΥ

Η συνέχιση της απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων παρά την κυβερνητική απόφαση για πολιτική επιστράτευση και οι επιπτώσεις στις μεταφορές και στον τουρισμό, απασχολούν και σήμερα το γερμανικό τύπο.
Η εφ. Frankfurter Allgemeine Zeitung φιλοξενεί ρεπορτάζ του Michael Martens με τίτλο «Η Αθήνα δεν μπορεί να εφαρμόσει το έκτακτο διάταγμα – Δεν απεστάλησαν τα φύλλα πορείας / Ελλείψεις στη βενζίνη», το οποίο σημειώνει ότι η κυβέρνηση κατέφυγε στο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης – που είχε χρησιμοποιηθεί κατά τη δεκαετία του 1980 για τον τερματισμό απεργιών που απειλούσαν την οικονομία της χώρας – καθώς και ότι οι απεργοί αποφάσισαν την Παρασκευή τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους.
Ο αρθρογράφος επισημαίνει τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των ‘κλειστών’ επαγγελμάτων, την κριτική ελληνικής εφημερίδας στην αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης με αφορμή την αδυναμία αποστολής όλων των φύλλων πορείας στους απεργούς, καθώς και τις πιέσεις της ελληνικής κοινής γνώμης προς τους απεργούς για τη ζημία που προκαλούν σε τουρισμό και μεταφορές στο αποκορύφωμα της θερινής τουριστικής περιόδου.
Ο Michael Martens αναφέρεται επίσης στην ολοκλήρωση της απογραφής των δημοσίων υπαλλήλων και την ανακοίνωση του αποτελέσματος από τον Υπουργό Εσωτερικών Ραγκούση, σε σύντομο ρεπορτάζ του με τίτλο «768.009 δημόσιοι υπάλληλοι στην Ελλάδα», σημειώνοντας ότι ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε ποσοστό 17% επί του συνόλου των απασχολούμενων στη χώρα.
«Η Αθήνα έχει κερδίσει κάθε βοήθεια»
Η εφημερίδα Neue Osnabrücker Zeitung γράφει τα εξής: «πόσο πικρό, σε μια περίοδο που οι Έλληνες χρειάζονται όσο ποτέ άλλοτε τους τουρίστες, οι απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και των ιδιοκτητών βυτιοφόρων τους χαλούν κάθε διάθεση να έρθουν σε μια τόσο αγαπητή χώρα…Από οικονομική πλευρά ισοδυναμεί με αυτοκτονία. Είναι προφανές ότι οι τακτικοί επισκέπτες της Ελλάδας δεν θα έρθουν φέτος, θα προτιμήσουν την Ισπανία και την Τουρκία. Ακόμη κι αν ένας μεγάλος αριθμός τουριστών δεν θα επηρεαστεί από τις απεργίες, αρκεί η ανασφάλεια, που παίρνει τη χαρά.
Ανασφάλεια βιώνουν και οι ίδιοι οι Έλληνες.
Με εκπληκτική συνέπεια η κυβέρνηση επιβάλλει τις μεταρρυθμίσεις, που σε άλλες χώρες θα οδηγούσαν σε μαζικές κινητοποιήσεις. Γι αυτό και οι αντιδράσεις δεν είναι και τόσο ακατανόητες. Ούτε για την Ε.Ε. και το ΔΝΤ, των οποίων τα μέτρα έχουν οδηγήσει στην πολιτική λιτότητας. Δεν θα πρέπει να μαλακώσουν την πολιτική τους, αλλά να επιβραβεύσουν το ότι μια κυβέρνηση με σιδερένια πειθαρχία προχωρά. Η Αθήνα έχει κερδίσει κάθε δυνατή βοήθεια για να αντέξει στην συνέχιση των μεταρρυθμίσεων
Πλήγμα για την οικονομία
Η εφ. Frankfurter Rundschau φιλοξενεί σύντομη ανταπόκριση του Gerd Höhler με τίτλο «Καρτερώντας στην Κρήτη – Ο ανεφοδιασμός καυσίμων στην Ελλάδα έχει καταρρεύσει σε σημαντικό βαθμό», η οποία επισημαίνει την απόφαση των απεργών για συνέχιση των κινητοποιήσεων, τα προβλήματα που έχουν προκληθεί σε τουρισμό και παντός είδους τροφοδοσίες κυρίως στην Κρήτη, καθώς και το πλήγμα στην οικονομία της χώρας από τη μείωση της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό, καθώς αυξάνονται οι ακυρώσεις.
Η εφ. Die Welt δημοσιεύει εκτενές ρεπορτάζ του Florian Hassel με τίτλο «Δεκάδες χιλιάδες τουρίστες εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα – Οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων απεργούν και σχεδόν παραλύουν τη χώρα» που υπογραμμίζει την έλλειψη καυσίμων και τις συνέπειές της κυρίως στα ελληνικά νησιά και μάλιστα στο αποκορύφωμα της τουριστικής περιόδου.
Ο αρθρογράφος επισημαίνει ότι οι άδειες φορτηγών Δ.Χ. και βυτιοφόρων εξασφάλιζαν στους κατόχους τους πλούσια εισοδήματα, καθώς το μεταφορικό κόστος της Ελλάδας ανήκει στα υψηλότερα στην Ευρώπη, ενώ επίσης η μεταπώληση των αδειών αποτελεί κάποιας μορφής εξασφάλιση γήρατος.
Σημειώνει την κυβερνητική απόφαση πολιτικής επιστράτευσης των απεργών, τις δυσκολίες εφαρμογής της και τις συνέπειες ενδεχόμενης μη ανταπόκρισης των απεργών, ενώ παράλληλα παρατηρεί ότι η κυβέρνηση δεν προσέφυγε στο μέτρο αυτό νωρίτερα, στις περιπτώσεις των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών και των εργαζομένων στα ναυπηγεία. Επίσης, το δημοσίευμα κάνει μνεία στη σημαντική μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος κατά 46% και την εξασφάλιση της επόμενης δόσης του δανείου από το ΔΝΤ, αλλά και την υστέρηση των εσόδων, την άνοδο του πληθωρισμού και τις ζημίες από τη μείωση της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό.
«Νομίζετε ότι όλοι αυτοί θα ξανάρθουν»;
Η Corinna Jessen, αναφέρεται επίσης στο ίδιο θέμα σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα που δημοσιεύει η εφ. Berliner Zeitung με τίτλο «Φύλλο πορείας για τους οδηγούς φορτηγών», υπογραμμίζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εγκλωβισμένοι τουρίστες κυρίως σε νησιά και στη Β. Ελλάδα, στην αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των ‘κλειστών επαγγελμάτων’ – και άλλοι κλάδοι πρόκειται να ακολουθήσουν – καθώς και στις επιπτώσεις ενδεχόμενης μη ανταπόκρισης των απεργών.
Ο Gerd Höhler, σε ανταπόκρισή του από την Αθήνα στην εφ. Der Tagesspiegel με τίτλο «Κλειστή (πριβέ) παρέα – Η Ελλάδα σχεδιάζει να απελευθερώσει πολλά επαγγέλματα, οι θιγόμενοι αμύνονται / Οι απεργίες παραλύουν την οικονομία και διώχνουν τους τουρίστες» υπογραμμίζει την απόφαση της κυβέρνησης να συγκρουστεί με τις συντεχνίες και να προχωρήσει στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, καθώς και την εκτίμηση του Γιάννη Στουρνάρα, διευθυντή του ΙΟΒΕ ότι το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγέθυνση της οικονομίας κατά 16% εντός πενταετίας.
Παράλληλα, προβάλλει τα προβλήματα και τις ζημίες στον τουρισμό από τις απεργίες των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων : «Σύμφωνα με εκτιμήσεις σερβικών ΜΜΕ, μόνο στη Β. Ελλάδα έχουν εγκλωβιστεί περίπου 100.000 Σέρβοι τουρίστες. ... Το γραφικό νησί με τις λευκές παραλίες και τα δάση στα βουνά αποδείχθηκε παγίδα για τους Benders. …
''Είναι κρίμα’, δηλώνει Γαλλίδα τουρίστρια σε τηλεοπτικό ρεπόρτερ μετά από 16ωρη αναμονή στο Αεροδρόμιο Αθηνών. ‘Έχετε μια τόσο όμορφη χώρα και κάνετε τα πάντα για να μην τη δει ο κόσμος''.
Κατόπιν, δείχνοντας στο ρεπόρτερ τους τουρίστες που είχαν κατασκηνώσει στην αίθουσα check in του αεροδρομίου, τον ρωτάει: Νομίζετε ότι όλοι αυτοί θα ξαναέρθουν;»
Επιμέλεια Ειρήνη Αναστασοπούλου

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη