Συμφώνησαν κυβέρνηση - ναυτεργάτες στους όρους...

Άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα για τα ξένα κρουαζιερόπλοια υπό όρους και προϋποθέσεις αποφάσισε η κυβέρνηση. Το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου που θα εξετασθεί την προσεχή Δευτέρα από Διυπουργική υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Γ.Παπανδρέου αποτελεί προϊόν συμβιβασμού μεταξύ της κυβέρνησης και της πλευράς των ναυτεργατών.
Σύμφωνα με Το Βήμα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Οικονομίας υπό την προεδρία της υπουργού Λούκας Κατσέλη κάθε εταιρεία που διαχειρίζεται ξένα κρουαζιερόπλοια και επιθυμεί να εκτελέσει κρουαζιέρες στα ελληνικά νερά θα πρέπει να καταρτίζει σύμβαση με το υπουργείο, η οποία θα προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα εκτελούνται οι κρουαζιέρες αυτές.
Μεταξύ των όρων και των προϋποθέσεων αυτών, οι εν λόγω εταιρείες θα καλούνται να προσλαμβάνουν και Έλληνες ναυτικούς, ο αριθμός των οποίων παραμένει αδιευκρίνιστος και θα προκύπτει από σειρά άλλων διαπραγματεύσεων που θα πραγματοποιούν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες με τη Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπό την εποπτεία του ΥΠΟΙΑΝ.
Παράγοντες της αγοράς της κρουαζιέρας διαφώνησαν με τον ορισμό όρων και προϋποθέσεων, δέχθηκαν ωστόσο τις σχετικές ρυθμίσεις συνεκτιμώντας το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος της αγοράς της ξένης κρουαζιέρας που σήμερα αντιμετωπίζει προβλήματα κατά τη δρομολόγηση πλοίων στην Ελλάδα, θα διαθέτει πλέον ένα συγκεκριμένο πλαίσιο κανόνων, βάσει των οποίων θα κληθεί να λάβει τις τελικές του αποφάσεις.
Εξάλλου στελέχη του ΥΠΟΙΑΝ που μετείχαν στη σύσκεψη υπογράμμισαν ότι ο ορισμός όρων και προϋποθέσεων για την εκτέλεση κρουαζιέρας από ξένα κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα δεν πρέπει να ξενίζει, καθώς πρόκειται για μια τακτική που ακολουθούν ήδη πολλά κράτη στον κόσμο όταν υποδέχονται στην επικράτειά τους ξένα κρουαζιερόπλοια.
Αυτό που προς το παρόν παραμένει άγνωστο είναι ο τρόπος με τον οποίο θα χειρισθεί η κυβέρνηση τυχόν επενδυτικές προτάσεις ξένων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων που θα θελήσουν να εγκαταστήσουν στην Ελλάδα βάσεις τους, χρησιμοποιώντας ελληνικά λιμάνια ως σημεία εκκίνησης και κατάληξης κρουαζιερών. Από την πλευρά της, η ΠΝΟ διά του γενικού γραμματέα της Ι.Χαλά που μετείχε στη σύσκεψη, εξέφρασε κατ΄ αρχάς την ικανοποίησή της για τον καθορισμό όρων που καλύπτουν και τη ναυ τεργατική πλευρά σε συνδυασμό με σειρά άλλων μέτρων που θα ληφθούν από την κυβέρνηση για τον περιορισμό του φαινομένου της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών που απασχολούνται στον κλάδο της κρουαζιέρας. Στην τελική νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται πως όλες οι εταιρείες θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς, για τους οποίους θα ισχύει το ελληνικό Δίκαιο σε ό,τι αφορά τους όρους απασχόλησης και ασφάλισής τους, ενώ θα ισχύει και ειδικό τέλος ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος οργανισμός απασχόλησης ναυτεργατικού δυναμικού.

Post a Comment

أحدث أقدم