Τουρκία-Αιγαίο-λαθρομετανάστευση: πως διαλύεται η εθνική

Τουρκία-Αιγαίο-λαθρομετανάστευση: πως διαλύεται η εθνική συνοχή της χώρας μας-
του Σταύρου Καρκαλέτση ιστορικού - συγγραφέα

Η λαθρομετανάστευση από την Τουρκία μέσω του Αιγαίου δεν είναι τυχαίο φαινόμενο. Είναι τοις πάσι γνωστή η αλματώδης όσο και εξωφρενική αύξηση του αριθμού των λαθρομεταναστών που η Τουρκία προωθεί στην χώρα μας μέσω των νησιών του ανατολικού Αιγαίου. Ως ένα ακόμα «αντάλλαγμα» για την βλακώδη ελληνική στήριξη της ευρωπαικής τροχιάς της Τουρκίας, η γείτων φροντίζει να μας εφοδιάζει καθημερινά με εκατοντάδες Ασιάτες μουσουλμάνους, με το αζημίωτο φυσικά για την ίδια.
Το «δωράκι» αυτό δεν είναι φρέσκο. Εδώ και 15-20 τουλάχιστον χρόνια, η Τουρκία προωθεί συστηματικά λαθραίους από τα μικρασιατικά παράλια στα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Δεν περνάει μέρα που να μην βρεθούν σε κάποιο νησί ή βραχονησίδα 10, 20 ή και 50 μετανάστες. Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως υφίστανται αντικειμενικές δυσκολίες στο να ελέγξει την κατάσταση. Οι εγχώριοι απολογητές της αδράνειας, επικαλούνται ότι το Αιγαίο έχει 97 κατοικημένα νησιά και εκατοντάδες μικρά νησιά και βραχονησίδες, που απέχουν από την Τουρκία ελάχιστα: από 800 μόνο μέτρα (Σάμος) έως και 8 χιλιόμετρα (Ρόδος).
Κύρια νησιά εισόδου των λαθρομεταναστών στο Αιγαίο είναι η Μυτιλήνη, η Κως, η Σάμος, η Χίος και άλλα μικρότερα, ειδικά στα Δωδεκάνησα. Οι περισσότεροι που θα μπουν, επιδιώκουν να μείνουν στην Ελλάδα, για άλλους η Ελλάδα αποτελεί πύλη εισόδου των Ασιατών και Αφρικανών λαθρομεταναστών προς την Ευρώπη.
Βάσει πηγών του Λιμενικού, αλλά και από τα στοιχεία όσων συλλαμβάνονται, οι δουλέμποροι είναι στο 90% των περιπτώσεων Τούρκοι. Σπάνια είναι και Αλβανοί, Κούρδοι, Ιρανοί και Έλληνες. Μέχρι να φθάσουν στην Τουρκία, οι λαθρομετανάστες από την νοτιοανατολική Ασία (Ινδίες, Φιλιππίνες, Μπαγκλαντές, Πακιστάν, και κυρίως Αφγανιστάν) που στην συνέχεια εμπλουτίζονται από Ιρακινούς και Κούρδους, ακολουθούν συγκεκριμένο δρομολόγιο, μέσω Πακιστάν και Ιράν. Φθάνουν στο τουρκοκρατούμενο Κουρδιστάν είτε με τα πόδια από δύσβατα μονοπάτια, είτε με παλιά λεωφορεία. Οι Τούρκοι δουλέμποροι τους παραλαμβάνουν στην πόλη Hakkari, στο τουρκοκρατούμενο πάντα Κουρδιστάν. Από εκεί, με λεωφορεία και φορτηγά τους οδηγούν από τις πόλεις Elazig και Adapazari στην Κωνσταντινούπολη και στην Σμύρνη. Στην Κωνσταντινούπολη, οι δουλέμποροι τους «στοιβάζουν» σε φθηνά ξενοδοχεία, στην συνοικία Aksaray, όπου είναι εγκατεστημένο όλο το κύκλωμα: Τουριστικά πρακτορεία που στην πραγματικότητα ασχολούνται μόνο με την προώθηση λαθρομεταναστών στην Ελλάδα, γραφεία παραχαρακτών για διαβατήρια και ταυτότητες, και βεβαίως οι «πιάτσες» όσων θησαυρίζουν από την «δουλειά».
Τα τελευταία χρόνια λόγω του μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών, έχουν δημιουργηθεί «στρατόπεδα» συγκέντρωσης σε αρκετές πόλεις των μικρασιατικών παραλίων (Σμύρνη, Μάρμαρις, Αλικαρνασσός, Turgut Reis) με την ανοχή των τουρκικών αρχών. Όλα αυτά τα καραβάνια, εκατοντάδες εξαθλιωμένοι, περιμένουν ως και δύο μήνες για να βρεθεί το σαπιοκάραβο προς την Ελλάδα.
Τέτοιας έκτασης επιχείρηση, καθιστά βεβαιότητα το ότι οι αρχές της Τουρκίας γνωρίζουν τα πάντα και υποθάλπτουν την κατάσταση. Οι τουρκικές αρχές γνωρίζουν πολύ καλά ποιοί είναι οι δουλέμποροι, αλλά δεν συλλαμβάνουν κανέναν διότι πολύ απλά θέλουν να ξεφορτωθούν τους μετανάστες, αφού πρώτα τους απομυζήσουν. Ένα πλαστό διαβατήριο κοστίζει από 500-1.000 δολλάρια, και από αυτά 10% ως 20% παίρνει ως προμήθεια η τουρκική αστυνομία, όπως βεβαιώνει ο Halil Nebiler, συγγραφέας του έργου «Η πολιτική οικονομία της τουρκικής μαφίας». Το τουρκικό λιμενικό τους συνοδεύει από απόσταση μέχρι τα ελληνικά χωρικά ύδατα, ως προπομπός-ανιχνευτής και αφ’ ετέρου για να σιγουρευτεί ότι έφυγαν.
Οι αμοιβές των Τούρκων δουλεμπόρων ποικίλλουν αναλόγως της χώρας προέλευσης των μεταναστών. Οι τιμές αρχίζουν από 1.000 ευρώ και φθάνουν τις 3.000 το άτομο. Αν σε ένα σαπιοκάραβο μαζευτούν για την Ελλάδα 50 ή 30 λαθρομετανάστες, καταλαβαίνουμε για τι ποσά μιλάμε. Οι Toύρκοι δουλέμποροι, στις περιπτώσεις μαζικών μεταφορών χρησιμοποιούν παλιά και σάπια πλοιάρια για την μεταφορά των λαθρομεταναστών στα ελληνικά νησιά, ένα ταξίδι 5 ή 10 το πολύ μιλίων. Αν υπολογιστεί ότι το σύνηθες κόμιστρο που πληρώνουν οι λαθρομετανάστες είναι 1.500 δολάρια και σε ένα τέτοιο καρυδότσουφλο στοιβάζονται 30 ή και 50 άτομα, τότε από ένα τέτοιο ταξίδι μίας ή δύο ωρών, οι δουλέμποροι βγάζουν 45.000 ή 75.000 δολάρια αντίστοιχα.
Oι καταθέσεις Ελλήνων αξιωματικών του Λιμενικού, είναι αποκαλυπτικές, θάβονται όμως για να μην ενοχληθούν οι αντιρατσιστές, προοδευτικοί, πλασιέ της πολυφυλετικής κοινωνίας και λοιπές «δημοκρατικές» δυνάμεις. Καταθέτει σχετικά τέως λιμενάρχης μεγάλου νησιού μας: «Η διακίνησή των λαθρομεταναστών γίνεται με την βοήθεια Τούρκων λιμενικών. Τα τουρκικά περιπολικά σκάφη λειτουργούν ως ανιχνευτές των παράνομων σκαφών που μεταφέρουν λαθρομετανάστες, παραβιάζοντας σε πολλές περιπτώσεις τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Συχνά, τουρκικά αλιευτικά σκάφη λειτουργούν ως ανιχνευτές της κίνησης γύρω από ελληνικά λιμάνια, δίνοντας σήμα την κατάλληλη στιγμή στα σκάφη που μεταφέρουν λαθρομετανάστες να ξεκινήσουν την διαδρομή τους. Διεξάγουμε πόλεμο με απίστευτες διαστάσεις, η κατάσταση είναι δραματική. Άνθρωποι των τουρκικών αρχών ασφαλείας (αστυνομία, MIT) είναι αναμεμειγμένοι σε αυτή την ιστορία παρέχοντας σχετική πληροφόρηση στους δουλέμπορους».
Το καλοκαίρι του 2007 είχαμε αύξηση 130% λαθρομετανάστες στο Αιγαίο, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2006. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν απόρρητα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τις ελληνικές αρχές ασφαλείας, σύμφωνα με τα οποία Τούρκοι αξιωματούχοι συνεργάζονται ανοιχτά με την τουρκική μαφία και τα κυκλώματα διακίνησης. Μάλιστα, πάνω σε συλληφθέντες δουλέμπορους για διακίνηση λαθρομεταναστών, έχουν βρεθεί κάρτες με τηλέφωνα και ονόματα Τούρκων κρατικών υπαλλήλων και αστυνομικών.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη